مصاحبه آرشیو خبر ها
می خواستند من و ویری را معاوضه کنند

می خواستند من و ویری را معاوضه کنند

داوید ترزگه همیشه در قلب هواداران یوونتوس بوده و خواهد بود، او حالا سفیر بین المللی برند یوونتوس بوده و اغلب در ورزشگاه یووه حاضر است و بازی تیم را دنبال می کند. بهترین گلزن خارجی باشگاه، امروز با اسکای یک مصاحبه ی اختصاصی در برنامه ی «اربابان فوتبال» داشت و در مورد داستانش در پیراهن یوونتوس صحبت کرد‌:

 

اگر بخواهم از یک مربی نام ببرم که بیشتر از همه در دوران حرفه ایم به من کمک کرد، بدون هیچ شکی از مارچلو لیپی نام خواهم برد. اول از همه اینکه وقتی برای اولین بار دیدمش او را نمی شناختم، وقتی در اولین جلسه ی تمرینی از راه رسیدم دیدم که چه اشتیاقی بین اعضای تیم و همچنین هواداران از حضور او وجود دارد. در آن زمان خیلی صحبت از این بود که من و کریستین ویری را معاوضه کنند، او به یووه برگردد و من به اینتر بروم. او به من اعتماد به نفس داد تا بتوانم بعد از رفتن اینزاگی کیفیتم را نشان دهم، او توانست بهترین بازی را از من بگیرد. او مرا آقای گل کرد و به من اجازه داد تا بفهمم جزئی از یوونتوس بودن یعنی چه.

 

فینال لیگ قهرمانان:

 

تنها جامی که در یوونتوس نگرفتم لیگ قهرمانان بود، ما از میلان قوی تر بودیم، این موضوع را در ایتالیا نشان داده بودیم و تمایل زیادی برای پیروزی داشتیم. متاسفانه خوب بازی نکردیم و در پنالتی باختیم. در آن زمان، مثل همیشه وقتی آدم جوان است فکر می کند که دیر یا زود دوباره در فینال حاضر خواهد شد اما در مورد من این اتفاق نیفتاد و به همین خاطر این مهم ترین حسرت دوران بازیگری من است. من بازی یوونتوسم را در برلین دیدم، متاسفانه جام  از یوونتوس اجتناب می کند! اما من مطمئنم که دیر یا زود قهرمان خواهیم شد چون یوونتوس بازگشته و همه این را می دانند و ما در سطح ملی و بین المللی مدعی هستیم.

 

حضور در سری ب و مارکیزیو: ‌

 

مارکیزیو یکی از اولین نفرات ورودی به تیم در سری ب سال 2006 بود، پسری که با فروتنی فوق العاده، اراده برای حرف شنوی، تلاش و یادگیری فضای حرفه ای از راه رسید. باید اضافه کرد که او در رده ی جوانان رشد کرده بود و متولد تورین بود و در مجموع، امروز که او را به عنوان یکی از کاپیتان هایمان در یوونتوس می بینم، برایم افتخار بزرگی است. از نظر من او بازیکن بسیار آرامی است، به باشگاه، هم تیمی ها و هواداران وابستگی شدیدی دارد و به نظر من این مهم است. یک مورد که من در او دوست دارم این است که در گذر زمان او هرگز انتقال ارزش های مهم به بازیکنان جوان را فراموش نمی کند.

 

دادن عنوان سفیر به من از سوی آنیلی؟

 

لذت بی حد و حصری است. این بدان معناست که من نه تنها از دید ورزشی بلکه از لحاظ انسانی می توانم پیامی را منتقل کنم. من وظیفه ی سختی دارم که تاریخ یووه را از طریق بازیکنانش احیا کنم و این برای من مسئولیت بزرگی است.

 

کونته:

 

من برای آنتونیو کونته ارزش زیادی قائل هستم، اول اینکه او نظم و ترتیب را به یوونتوس برگرداند، چیزی که در دوره ی خاصی در یوونتوس وجود نداشت، نتیجه گرفت و پیاپی قهرمان شد. او حالا این امکان را با تیم ملی ایتالیا دارد و به راهش ادامه می دهد: ‌ کار زیاد و تلاش برا انتقال همان ایده هایی که در یوونتوس به بازیکنان داد، این بار در تیم ملی.

 

پوگبا؟

 

پوگبا بازیکن فوق العاده ای است و به خاطر جوان بودنش سرمایه ی فوق العاده ای به حساب می آید. شاید مسئولیت های زیادی به او واگذار شده، به خاطر عملکردش و کاری که در لباس یووه انجام داده است. او ثابت کرده که بازیکن بسیار مهمی برای یوونتوس، آینده ی فوتبال ایتالیا و تیم ملی فرانسه است. وقتی شما یک بازیکن منحصر به فرد هستید باید این مسئولیت ها را قبول کنید. آلگری کار بسیار منحصر به فردی با او انجام داده است، هر روز با او صحبت می کند و او را برای پیشرفت و رشدش تشویق می کند، او حالا آرام تر و ساکت تر شده است. چون می داند که او بسیار جوان است و آینده را پیش رو دارد و حالا او بیشتر در دسترس تیم قرار گرفته است. امیدوارم برای مدت طولانی در تیم بماند، چون اینجا را به خوبی می شناسد و میداند بهترین مکان برای پیشرفتش است. او همه ی اعتماد به نفس لازم را دارد و اینده ی جالبی در انتظار اوست و می تواند در یوونتوس تاریخ سازی کند.امیدوارم سال های طولانی در یووه بماند.

 

زازا؟

 

من در او خودم را در روزهای اولی که به یوونتوس آمده بودم می بینم، به خصوص آن طور که مورد استفاده قرار می گیرد، او کم صحبت می کند، اما می داند که کی تعیین کننده باشد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: